Virtual reality gaat het worden: 2015, here we go!

Allereerst de beste wensen voor 2015! Wij beginnen het jaar goed met een korte terugblik op 2014. Het was namelijk een mooi, technisch jaar, waar best even bij stilgestaan mag worden. Van Google Glass, tot smartwatches en van contactloos betalen tot virtual reality. Er is veel gebeurd maar er gaat nog veel meer komen.

Wat wil de consument?

Bedrijven als Google en Facebook proberen continu te innoveren en het gat in de markt te vinden. Want wat wil de consument nu echt? Willen we rondlopen met een rare sciencefiction-achtige bril of een horloge dragen waarmee we onze smartphone kunnen besturen? Het klinkt allemaal gaaf maar past het ook bij de manier waarop we leven en hebben we het ervoor over om hier geld aan uit te geven? We zullen het zien... Waar in ieder geval veel gaat veranderen is op sociale media. Er lijkt een verschuiving plaats te vinden: Facebook verliest aan populariteit en whatsapp en Instagram worden juist populairder. Mede door de overload aan advertenties, filmpjes en plaatjes én het nieuwe privacybeleid van Facebook voor 2015, zullen gebruikers zoeken naar een alternatief medium.

Virtual reality en contactloos betalen

Iets waar de markt al aardig klaar voor is, is contactloos betalen. Dit heeft in 2014 intrede gedaan in de samenleving en lijkt volgens het NRC in 2015 pas echt voet aan de grond te krijgen. Een andere trend die door het NRC benoemd wordt voor 2015 is -niet geheel onverwacht- virtual reality. Wat in 2014 gestart is door Oculus, is mede door Google's Cardboard uitgegroeid tot iets heel tastbaars. Mensen beginnen te snappen wat de mogelijkheden van virtual reality zijn en de meerwaarde wordt duidelijk. Wij zijn enthousiast over deze ontwikkeling! Laat 2015 maar komen :)

Virtual Reality 2015

Deel deze pagina